Thursday, January 25, 2007

A COAT OF WHITE...

Yay, finally winter has arrived , and in beauty!!!

On Tuesday, the weather changed radically and the temperatures dropped drastically (from 12° C to -2°C). Then, in the afternoon it started to snow and by the evening, everything was covered in white...

In Geneva, the amount of snow which had fallen wasn't too bad (10-12cm). The airport had to be closed for a while and the electricity was cut during the night, because of falling trees.

I love the way things look when everything is white and that very special silence which enshrouds everything when it's snowing is incredibly soothing!...

Wednesday, early in the morning...
The Salève gets brightened up by the last light of the day...
The village houses look rather cold...
A snow-covered end of afternoon Salève...

13 comments:

  1. Waow Rosa, que c'est beau chez toi sous la neige ! féérique !

    ReplyDelete
  2. Ah oui c'est MERVEILLEUX ... moi qui trouvait que de ma fenetre c'etait déjà magnifique, là je fonds devant cette nature blanche ...

    ReplyDelete
  3. OMG!! So beautiful, but looks really, really cold...!!!
    I don't think I can survive there. :O

    ReplyDelete
  4. C'est superbe, pourvu qu'elle dure!

    ReplyDelete
  5. je viens me promener par chez toi....ok

    ReplyDelete
  6. Tu imagines bien que ce n'est pas aussi beau chez moi... en ville, c'est toujours si vite sale!

    ReplyDelete
  7. Oh ùy god ! C'est somptueux ! Et tu as cette vision enchanteresse tous les jours à chaque saison sous les yeux ?
    Quelle merveille !Quelle chance.
    Merci de nous le faire partager tes photos sont sublimes.

    ReplyDelete
  8. Trop de chance !!! Moi, je n'ai jamais ça devant chez moi, sauf quand je monte au ski, bien sûr. Décidément, on n'a jamais ce que l'on veut...
    Ici, aujourd'hui, c'est grand soleil et température bien douce. D'ailleurs, mon fils est parti pique-niquer avec ses copains, c'est tout dire !
    Bises et bon dimanche
    Hélène

    ReplyDelete
  9. It's realy cold ..!
    It's a pleasant look from my warm chair here :-)(dry days ,20C at home in the morning..)

    ReplyDelete
  10. Magnifique ce paysage sous la neige ! j'adore tes photos.

    ReplyDelete
  11. Breathtaking! The hub will be there Monday evening. Boo hiss. Wish I were going too!!

    ReplyDelete
  12. PAPILLES ET PUPILLES: Merci!

    HAFI: Merci pour ta visite et ton commentaire! Ne t'en fais pas, ta vue est aussi belle que la mienne ;-P...

    OBACHAN: Thanks! Well, it is cold, but not as cold as in places like Canada ;-P. Japan can also be quite cold...

    MERCOTTE: Merci pour ta visite et ton commentaire! Je ne doute pas qu'en Savoie il y en a plus ;-P...

    CONFITUREMAISON: Merci! Oui, j'espère qu'elle durera...

    COLETTE CAYENNE: Je t'attends ;-D...

    MAMINA: Dommage...

    GRACIANNE: Et oui ;-P!!!

    THALIE: Merci pour tes compliments! Oui, j'ai ça devant les yeux, tous les jours ;-P...

    LILO: Merci!...

    HÉLÈNE: Oui, tu as raison. On se plaint toujours et on trouve toujours que l'herbe est plus verte de l'autre côté de la barrière!!!
    Bises.

    CHANIT: Yes, it's bitter cold! Not bad, 20°C in the morning :-D...

    PAOLA: Merci beaucoup, Paola!

    ROSA: Thanks! Poor you having to stay at home while the hub is in Geneva :-((!!!...

    CUISINEGUYLAINE: Merci pour ton compliment! Oui, j'ai de la chance...

    ReplyDelete